10 redenen waarom u een mobiele website moet hebben!

Is het hebben van een mobielvriendelijke site noodzakelijk of overdreven? Even tien feitjes op een rij:

Gebruik:

  1. Bijna 10 miljoen Nederlanders zijn op dit moment in het bezit van een smartphone. En onder jongeren (13-34 jaar) is de smartphonepenetratie inmiddels al 95%. (bron: GFK)
  2. 7,9 miljoen Nederlanders (61%) hebben een tablet. Dat is inmiddels net zoveel als het aantal dat een vaste computer heeft. (bron: GFK)
  3. 4,3 miljoen Nederlanders maken inmiddels gebruik van het snelle 4G-netwerk. Dat is drie keer zoveel als in 2013. (bron: AD)
  4. Mede als gevolg van de opkomst van 4G werd eind 2014 werd twee keer zoveel mobiele data verstuurd dan het jaar ervoor. En drie keer zo veel als in 2012. (bron: ACM)

 Ervaring:

  1. 48% van de mobiele gebruikers raakt gefrustreerd en geïrriteerd als ze een site krijgen die niet mobielvriendelijk is.
  2. 52% van de gebruikers zegt dat een slechte mobiele ervaring ze minder verbonden maakt met een bedrijf.
  3. 48% zegt dat een site die slecht werkt ze het gevoel geeft dat het bedrijf zijn werkzaamheden niet serieus neemt.
  4. 61% gaat direct naar een andere site als ze niet vinden wat ze zoeken.
  5. 50% gebruikt een site minder vaak als deze niet geschikt is voor mobiel – zelfs al vinden ze het een goed bedrijf.

(bron: Google – What Users Want Most from Mobile Sites Today) 

 Vindbaarheid

  1. Google plaatst sinds april 2015 sites die mobiel slecht goed scoren lager in hun mobiele zoekresultaten.

 Hoe mobiel is uw website?

Het hebben van een mobiele site is dus beslist geen luxe. Het is een must voor elk bedrijf dat wil dat zijn site en de informatie erop gevonden wordt. Bijna iedereen is mobiel, bekijkt internet op zijn mobiel en verwacht dan ook de mobiele informatie goed leesbaar op zijn scherm te krijgen. Vacatures bijvoorbeeld…

Weet u hoe mobielvriendelijk uw website is? Check het op de mobielvriendelijke test van Google. Dan weet u in elk geval hoe zij uw site zien. En dat is doorgaans en goede graadmeter van hoe uw klanten het ervaren.

Plaatst u uw vacatures op Monsterboard, dan hoeft u zich geen zorgen te maken over de leesbaarheid van die vacatures, want alle vacatures op Monsterboard worden standaard mobielvriendelijk gemaakt. Maar als u vervolgens in de vacaturetekst verwijst naar uw eigen site voor meer informatie, dan zou het toch jammer zijn als de lezer ineens op een moeilijk leesbare pagina terechtkomt. Vanuit de gedachte van candidate experience geen prettige beleving.

Toch iets om over na te denken en te bespreken met uw webbouwer.

Leave A Comment